TESTOWANIE LUDZI

Dużo się mówi o tzw. „skrzynkach narzędziowych” testerów i deweloperów – są one wyspecjalizowane, inżynierskie i dopasowane do zadań pracownika. Kiedy natomiast zapytamy o „skrzynkę narzędziową” managera usłyszymy – to wpada w zakres umiejętności miękkich. Te natomiast zwykliśmy traktować jako nieokreślone, nieinżynierskie, rozmyte…

Nie zgadzam się z tym podejściem… Psychologowie często mają bardziej inżynierskie podejście niż testerzy czy deweloperzy. Są metodyczni, posługują się statystyką, a narzędzia, które wytwarzają są bardzo dobrze udokumentowane. W naszym egoizmie uważamy, że człowiek jest zbyt skomplikowany, aby potraktować go jako obiekt testów, których wyniki dadzą nam obiektywną opinię o jego umiejętnościach i predyspozycjach.

Jako manager chciałbym Wam przedstawić moją skrzynkę narzędziową, którą używam w pracy z moim zespołem. Nie będę mówił o narzędziach do organizacji testów czy zarządzania zadaniami – skupię się na tym, co pozwala mi zrozumieć moich ludzi, sprofilować ich, przydzielać zadania, które efektywniej wykonają, dbać o ich rozwój i samopoczucie. Będę opowiadał o kluczowych aspektach do tworzenia zespołów, które zwykło się określać jako „high performing teams”.
Kilka tematów, które poruszę to:
Czym się różnią retrospektywy zespołowe od projektowych?
Czym jest prawdzie diversity i jak je budować?
Kilka narzędzi do określania predyspozycji i silnych cech ludzi.
Jak wspólnie z pracownikiem zarządzać jego rozwojem?
Kluczowe postawy ludzi w efektywnych zespołach.

Paweł Noga

Paweł Noga

Na początku kariery testował webserwisy i aplikacje mobilne, później zajął się walidacją hardware’u i dedykowanego mu oprogramowania, teraz uczestniczy w kontroli jakości projektów z dziedziny Deep Learningu.
W Intelu pracuje w Artificial Inteligence Products Group, gdzie odpowiada za benchmarki wszystkich produktów oraz wsparcie zespołów deweloperskich, produktowych, marketingowych i współpracujących bezpośrednio z klientami.

Poza testami zawodowo zajmuje się przekazywaniem wiedzy i doświadczenia studentom. Jest wielkim fanem sposobu nauczania, jaki praktykował Richard Feynman, więc jego prelekcje są oparte na praktycznych problemach, pełne anegdotek i niejednokrotnie zawierają proste i naiwne pytania, na które tylko wydaje nam się, że znamy odpowiedzi.

Występował jako prelegent na kilkudziesięciu wydarzeniach związanych z branżą IT.