NAUKA NA BŁĘDACH – ROOT CAUSE ANALYSIS W PRAKTYCE

W metodyce Agile zawsze podkreślana jest rola retrospektyw w procesie udoskonalania się zespołu. To retrospektywy pozwalają zespołowi wyciągać wnioski z poprzednich iteracji, znaleźć słabe strony i obszary konieczne do poprawy stabilności zespołu. Co iterację zespół znajduje czas, aby podsumować to, co wydarzyło się i wyznaczyć kierunek, w jakim będzie rozwijał się w kolejnym.
Jednak co najczęściej dzieje się kiedy występuje incydent w produkcie?
Często zespół ogranicza się do wrzucenia na poprawki. Testerzy dopisują kolejne testy aby wykryć ponowne wystąpienie tego błędu.Jednak nadal nie wiadomo co spowodowało problem i jakie akcje należy wdrożyć, aby zaadresować przyczynę, aby podobnej klasy incydenty już nam się nie przytrafiły. To źródło może być odkryte poprzez wykorzystanie Root Cause Analysis. Ta analiza może być wykorzystana przez zespoły odpowiedzialne za jakość w taki sam sposób, w jaki zespoły deweloperskie wykorzystują retrospektywy.

W trakcie tej prezentacji chciałabym:

  • Opowiedzieć jak może wyglądać root cause analysis dla przykładowego defektu.
  • Dlaczego warto jest tworzyć osi czasu dla incydentu.
  • Jakie są korzyści z root cause analysis.
  • Jakie informacje możemy uzyskać z analizy.
  • Jakie wnioski, i na ich podstawie akcje, możemy zaproponować, żeby uniknąć problemu w przyszłości.

Katarzyna Balcerzak

Katarzyna Balcerzak

Szkolona na archeologa, specjalizuje się w odkrywaniu historii aplikacji. Zawsze chętna do poznawania i odkrywania tajemnic produktów legacy. Kasia jest obecnie inżynierem ds. jakości w Spartez, gdzie pomaga programistom Atlassian w tworzeniu właściwych produktów we właściwy sposób.

Kasię spotkasz wszędzie tam, gdzie może zaangażować się w jakość i testowanie. Codziennie stara się uczyć czegoś nowego. Udoskonala się, aby pomagać innym jako mówca i trener