CROWDTESTING – JAK SKUTECZNIE ROZSZERZYĆ ZAKRES TESTÓW POZA LABORATORIUM?

Więcej funkcjonalności i lepszy design w dzisiejszych czasach już nie wystarcza. By przyciągnąć większą ilość użytkowników, firmy potrzebują czegoś więcej – prawdziwie pozytywnego doświadczenia bez zbędnych problemów. Jako testerzy bardzo często jesteśmy ograniczeni dostępnymi zasobami: jest nas pięciu, mamy 10 urządzeń testowych i tylko 3 karty sim! A jeśli musimy nagle przetestować działanie aplikacji z którymś z banków, jesteśmy zmuszeni chodzić po biurze i prosić różnych ludzi o przeprowadzenie „szybkiego” testu.

W mojej prezentacji pokażę jak crowdtesting pomaga rozwiązać te i inne wyzwania. Podzielę się swoimi doświadczeniami z największą firmą dostarczającą tego typu usługi, przedstawię kilka case’ów z prawdziwymi klientami i opowiem jak zarządzam tłumem jako Test Engineer.

Patryk Raba

Patryk Raba

Patryk pracuje od 2013 roku jako Tester, na początku gier obecnie głównie oprogramowania. W międzyczasie zaczął prowadzić szkolenia i uczestniczyć w projektach crowdsourcingowych początkowo jako tester, później test team lead. Obecnie Test Engineer, który stara się aby każdy projekt prowadzony w „tłumie” był sukcesem, wspierając zespoły do 50 testerów. Dzieli się swoimi spostrzeżeniami w licznych artykułach i od niedawna również na meetupach (np. GameDev Meetup na Łotwie). Z zamiłowania tester aplikacji mobilnych posiadający swój własny device lab składający się z blisko 80 urządzeń mobilnych – jednocześnie wielki przeciwnik testowania na emulatorach. Poza byciem QA również właściciel dużej strony poświęconej jednej z najlepszych gier sandboxowych – Minecraft.